poniedziałek, 15 sierpnia 2016

Nieprzyzwoicie smaczne lody



Lody waniliowe w polewie porzeczkowej z owocami potrafią zawrócić w głowie. Pamiętam, kiedy jako nastolatka, latem popołudnia spędzałam, czytając książki i zajadając się lodami. Sierpniowa pogoda przeważnie nie daje już pola do popisu plażowiczom, więc, co innego można robić, jak nie czytać? Byłam częstą bywalczynią świnoujskiej biblioteki (dokładnie działu z literaturą dla młodzieży, o ile nic się nie zmieniło, pierwsza alejka w prawo, środkowa półka, a tam Jeżycjada Małgorzaty Musierowicz) i marketu, w którym zaopatrywałam się w lody.
Codziennie komponowałam z nimi różne dodatki. Robiłam owocowe polewy, posypywałam prażonymi wiórkami kokosowymi, migdałami, świeżymi owocami. Piękne i smaczne wspomnienia. Czasem chciałabym się przenieść właśnie do tamtych czasów.


W tym roku skusiłam się nawet na samodzielne zrobienie lodów. Nie uwierzycie, jakie to proste. Wystarczy trochę śmietany, mleka, cukru, jajek i czasu. Wbrew pozorom, nie jest potrzebna żadna specjalna maszyna. Rondel i lodówka stają na wysokości zadania. Sposobów na domowe lody jest kilka. Podaję ten, który moim zdaniem, jest najprostszy.

Jako dodatki proponuję świeże owoce i nieziemsko smaczną polewę z czarnej porzeczki.

Składniki

Na lody
1/2 l kremówki
1 szklanka cukru
3 jajka
aromat waniliowy

Dodatki
1/2 kg czarnych porzeczek
1/2 szklanki jogurtu naturalnego
1 szklanka cukru
ulubione owoce


Wykonanie

W rondelku podgrzewać śmietanę z cukrem. Po rozpuszczenia, zdjąć z ognia. Żółtka jaj połączyć z dwoma łyżkami cukru i ubijać na gęstą masę. Miksując dodawać stopniowo ciepłą śmietanę. Całość podgrzać, wciąż mieszając, by masa zgęstniała. Pilnować, by masa się nie zagotowała. Ostudzić i włożyć do lodówki na ok. dwie godziny. Często mieszać. Po tym czasie włożyć do zamrażalnika.
Porzeczki zmiksować z cukrem i jogurtem.
Po schłodzeniu lody podawać z polewą i ulubionymi owocami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz