czwartek, 18 maja 2017

Sernik z brzoskwiniami i wiórkami kokosowymi


Sernik z brzoskwiniami i wiórkami kokosowymi robię dopiero od kilku lat. 


Pewnie przez to, że od zawsze moim numerem jeden był sernik królewski. To moje ulubione ciasto z dzieciństwa. Na szczęście moja mama robiła je dość często. Pamiętam, kiedy będąc w połowie szczerbatą sześciolatką stałam z nią w kuchni, przyglądają się, jak powstaje mój smakołyk. Może dlatego to ciasto nie stanowiło dla mnie wyzwania. Zwyczajnie wiedziałam, jak się je robi. Moja mama zawsze dodaje dużo rodzynek. Dalej je uwielbiam, tak samo, jak pysznie chrupiące ciasto. Mniam! Do sernika z brzoskwiniami podchodziłam trochę niechętnie. Wydawało mi się, że jego zrobienie wymaga wiele czasu. Wcale nie. Rzeczywiście nie jest to ciasto, które robi się tak szybko, jak muffiny, ale nawet początkujące osoby poradzą sobie z jego wykonaniem.

Ciasto składa się z kilku warstw, ale przy dobrej organizacji w kuchni, przygotowanie idzie jak o maśle.


Składniki



Spód ciasta
2 szklanki mąki
3 żółtka
1/2 szklanki cukru pudru
1/2 kostki masła
łyżka śmietany
łyżeczka proszku do pieczenia
puszka brzoskwiń
rodzynki (ilość według uznania)

Masa serowa
1/2 kg białego sera zmielonego
1 szklanka cukru
5 jaj
łyżka mąki ziemniaczanej
cukier waniliowy

Masa kokosowa
1/2 kostki masła
1/2 szklanki cukru
200 g wiórków kokosowych


Wykonanie



Spód ciasta: zagnieść wszystkie składniki, by stanowiły gładką masę. Wyłożyć dno blachy wysmarowanej masłem i otoczonej mąką bądź bułką tartą. Ułożyć brzoskwinie pokrojone w ćwiartki. Posypać sparzonymi rodzynkami.

Masa serowa: Żółtka utrzeć z cukrem. Miksując dodawać ser, mąkę i cukier. Białka ubić na sztywno i wymieszać z masą. Przełożyć na ciasto w blasze.

Masa kokosowa: Masło utrzeć z cukrem. Dodawać stopniowo wiórki kokosowe. Po dokładnym wymieszaniu, posypać równomiernie masę serową, delikatnie przyklepując.

Ciasto włożyć do piekarnika nagrzanego do 200 stopni Celsjusza. Piec przez godzinę. Po 15 minutach przykryć folią aluminiową, by uniknąć nadmiernego spieczenia wiórków.

1 komentarz:

  1. Uwielbiam słodkie ciasta i torty. Często zamawiam je tutaj, mogąc liczyć na punktualną dostawę pod wskazany adres.
    Jeśli chodzi o torty, tych nawet się nie podejmuję. :) Moim zdaniem dość trudno jest zrobić dobry tort. Natomiast ciasta... Jak najbardziej.:)

    OdpowiedzUsuń