piątek, 19 lutego 2016

Placki z jabłkami i bananami


Placki z jabłkami, to smak, który kojarzy mi się z dzieciństwem. Uwielbiałam je wcinać. Mama smażyła je i odkładała na duży talerz, a ja, nie czekając na porę obiadową, łapałam placki, pochłaniając w locie. To była pełnia szczęścia. Nie dla mojej mamy, co prawda, bo do jedzenia nie używałam sztućców. Mycie rąk po posiłku też nie było mi w głowie, więc wszystko, co znajdowało się w pobliżu, nosiło ślady konsumpcji. To wspomnienia sprzed ponad dwudziestu lat. Sporo się zmieniło. Teraz na przykład placki jem z talerza, za pomocą widelca i noża. Poza tym sama smażę je z dodatkiem nie tylko jabłek, ale także bananów. Smakują rewelacyjnie.



Wszyscy je lubią

Myślę, że placuszki z owocami są lubiane przez wszystkich. Od spodu są chrupiące, a z wierzchu delikatne. Podsmażone owoce wręcz rozpływają się w ustach. Zauważyłam, że kuszą się na nie nawet niejadki. Właściwie danie jest deserowe, jednak ja często robię je na obiad. Są sycące, więc u mnie w domu przeważnie występują po zupie. Przepis niewiele różni się od naleśnikowego. Różnica polega na dodaniu do ciasta łyżeczki proszku do pieczenia. Poza tym na patelnię wlewamy kilka solidnych porcji ciasta a dodatki układamy jeszcze na patelni.

Składniki

1 szklanka mleka
1 szklanka mąki
2 jajka
3 łyżki wody gazowanej
szczypta soli
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 jabłka
2 banany
olej do smażenia


Wykonanie


Wszystkie składniki, poza owocami, łączymy, mieszając energicznie. Owoce myjemy i kroimy na niewielkie kawałki, które później będziemy układać na cieście. Rozgrzewamy na patelki 2-3 łyżki oleju. Wlewamy kilka porcji ciasta tak, by nie zlewały się ze sobą. Układamy porcje owoców. Gdy spód placków się zrumieni, przekładamy je na drugą stronę. Smażymy tylko przez chwilę. Układamy na talerzu. Można je podawać z bitą śmietaną lub posypać cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz