sobota, 15 kwietnia 2017

Paszteciki na śniadanie


...oczywiście Wielkanocne. Lubię tradycje i zwyczaje, jakie przekazywane są z pokolenia na pokolenie. Niektóre, a może nawet większość wynika z czasów, w jakich dawniej żyli nasi bliscy, a czasy się zmieniają . To tyczy się między innymi zwyczajów kulinarnych. 


Śniadania Wielkanocne dawniej były ucztami i to bardziej kalorycznymi, niż Wigilijne... Po długim i restrykcyjnym poście przychodził czas na wielkie objadanie. Żur, kiełbasy i jaja na stole, to podstawa Wielkanocnych Świąt. Niestety ten kulinarny zwyczaj nie do końca mnie przekonuje. Być może jesteście innego zdania, ale ja lubię, kiedy śniadanie jest śniadaniem, obiad obiadem, a kolacja kolacją. Nie jestem typem, który prowadzi życie według zasad fit, ale mam pewne granice. Po prostu żurek, nawet najsmaczniejszy, serwowany rano jest dla mnie karą. To nie oznacza, że w Święta nie lubię zjeść śniadania na ciepło. Oczywiście tak! Może nie do końca tradycyjnym, ale o tradycję zahaczającym daniem, a właściwie przekąską są paszteciki w cieście francuskim. Pewnie ktoś powie, że to profanacja Świąt, ale co mi tam. Pomysł na śniadanie sprzedaję. Może kupią go ci, którzy, jak ja w ostatnim czasie, zrobili się bardzo wygodni w kuchni - cenią smaczne przekąski zrobione w bardzo krótkim czasie i małym nakładem sił. Jeśli macie ochotę i czas możecie sami zrobić pasztet i zagnieść ciasto, ja w tym roku odpadam z braku czasu i sił, za to polecam kupienie pasztetu w sprawdzonych miejscach. W Świnoujściu jest kilka takich, gdzie nie mam oporów przed kupieniem wyrobów tego typu. Ciasto francuskie również z lady w markecie. Tu muszę usprawiedliwić ideę. Wszyscy mamy mało czasu i dużo obowiązków. W Święta, zamiast świętować, stresujemy się przygotowaniami, które pochłaniają nas do reszty. Może warto sobie odrobinę odpuścić, okroić menu lub skorzystać z wygodnych rozwiązań, by więcej czasu spędzić z rodziną lub po prostu mieć czas na odpoczynek?

Składniki

Pasztet
Ciasto francuskie - 1 opakowanie
Białko z jajka
Sezam

Wykonanie

Rozwinąć ciasto i pokroić w ok. 5. cm pasy. Pasztet pokroić w słupki tak, by ułożyć je wzdłuż pasów z ciasta. Kawałki zwinąć, by mięso znajdowało się wewnątrz. Posmarować surowym białkiem jaja i osypać sezamem. Podzielić rulony z ciasta w ok. 10. cm odcinki. Piekarnik nagrzać do 180 stopni Celsjusza. Piec aż się zarumieni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz