piątek, 22 stycznia 2016

Domowy kebab – szybkie i smaczne danie


Nie uwierzę, jak ktoś mi powie, że nigdy nie ma ochoty na fast food. Hamburgery, hot-dogi i kebaby są fajne i czasem można sobie na nie pozwolić. Pod warunkiem, że "czasem", to nie kilka razy w tygodniu! Ja lubię zjeść od czasu do czasu coś fast foodowego, ale przeważnie sama przyrządzam posiłek. Przyznam się, że nie raz w obiadowym menu znalazł się kebab. Dziś podam przepis właśnie na ten fast posiłek.

Właściwie kebab fast foodem stał się w Europie Środkowej. W Turcji to danie nie było zaliczane do grona szybko przyrządzanych i jedzonych na poczekaniu. W naszych stronach zmieniło się nie tylko postrzeganie potrawy, ale także jej przyrządzanie. Tradycyjną baraninę zastąpiono znacznie bardziej powszechnym drobiem. Uważam, że jest równie smaczna w dwóch wersjach. Ja proponuję drobiową.


Domowy kebab smakuje inaczej

W telewizji powstało mnóstwo programów, w których dietetycy wmawiają nam, że ugotowane ziemniaki są smaczniejsze bez masła, że gorzka herbata jest lepsza od słodkiej i w ogóle modyfikują wszystkie przepisy, zupełnie, jakbyśmy wszyscy odbywali przymusową dietę. W tym przepisie nie zamierzam „ulepszać” posiłku, pozbawiając go kalorii i smaku. Podaję pomysł na szybkie i smaczne danie. Może się wydawać, że w domu nie można zrobić tak dobrego mięsa, jakie skrawa się z rożna. Wszystko się da. Wystarczy odpowiednie mięso i odpowiednie przyprawy. Najlepsze jest z udek kurcząt. Można je długo smażyć, by było chrupiące, bez ryzyka, że zrobi się suche. Filety najlepiej jest kroić w bardzo małe kawałki i koniecznie przyprawić je dzień wcześniej. Pod koniec smażenia patelnię z mięsem dobrze jest włożyć na kilka minut do rozgrzanego piekarnika. Lubię sama przyrządzać kebab. Zawsze przyprawiam wszystko po swojemu. W surówce są dokładnie takie składniki, jak lubię a sos nie jest pikantny, tylko słodko-kwaśny. Wy tak samo możecie wykorzystać Wasze ulubione dodatki. Do mojej wersji użyłam tym razem naleśników tortilla. Kupiłam gotowe, bo to w końcu miał być fast food, więc podarowałam sobie dodatkowe smażenie. Często zamiast naleśników wykorzystuję ciabattę lub inne pieczywo.

Składniki

6 filetów z udek kurcząt
olej do smażenia
naleśniki tortilla

Sałatka

kapusta pekińska
puszka kukurydzy
puszka fasoli
2 pomidory
1 ogórek

Przyprawy

curry
oregano
zioła prowansalskie
pieprz
sól
czerwona papryka
Sos
3 łyżki majonezu
2 łyżki keczupu
1 łyżka octu winnego

2 łyżki cukru pudru

Wykonanie

Przyprawy wymieszać z dwoma łyżkami oleju roślinnego. Przyprawić mięso i pozostawić na noc. Mięso wrzucić na rozgrzaną patelnię. Smażyć na dużym ogniu. Po ok. 7 min. zmniejszyć temperaturę palnika i smażyć jeszcze przez ok. 15 min. W tym czasie umyć, pokroić i wymieszać składniki na sałatkę. Do naczynia przełożyć składniki sosu i dokładnie wymieszać. Mięso włożyć na ok. 5 min. do piekarnika nagrzanego do 200 stopni Celsjusza. Naleśniki włożyć do piekarnika na 30 sek. Posmarować je sosem, ułożyć sałatkę, mięso, zawinąć i jeść! :)

1 komentarz:

  1. Spróbowałem,zjadłem,palce oblizałem i za niedługi czas powtórka. Innym łacuchom polecam,pyyyycha!!!!

    OdpowiedzUsuń